Het kan gebeuren dat je een klacht hebt over De Zelfmakerij. Een klacht is dat je aangeeft dat je ontevreden bent over hoe je behandeld wordt door De Zelfmakerij in het algemeen, of door bijvoorbeeld een medewerker van De Zelfmakerij.
Wat te doen bij een klacht:
- Bespreek de klacht met de directeur of een medewerker op een rustig tijdstip.
- Maak met de directeur een afspraak om over de klacht te praten. Neem eventueel een begeleider mee.
- Schrijf een brief naar onze externe, onafhankelijke klachtencommissie. Vermeld in de brief:
- Naam, adres, telefoonnummer en dat van de wettelijke vertegenwoordiger of van diegene die je helpt bij het maken van de brief,
- De naam, adres en telefoonnummer van De Zelfmakerij (en het referentienummer 8410 van Klachtenportaal) en het onderwerp van de klacht of de persoon over wie je een klacht indient,
- Een zo uitgebreid mogelijke beschrijving van de gebeurtenis waarover je een klacht hebt,
- De reden waarom je hier een klacht over hebt,
- Een beschrijving over wat je al hebt ondernomen om tot een oplossing van de klacht te komen.
- Stuur je brief naar:
Klachtenportaalzorg
Westerstraat 117
1601 AD Enkhuizen
Klachtenportaalzorg gaat de klacht dan onderzoeken. Het kan zijn dat je wordt gebeld of dat de commissie bij De Zelfmakerij langskomt om meer informatie te vragen aan jou en aan de directie. Na een paar weken krijg je bericht van Klachtenportaalzorg. Klachtenportaalzorg geeft dan aan of de klacht terecht is en welke dingen De Zelfmakerij en jij zouden kunnen verbeteren.
Je hoeft de verschillende stappen niet perse in bovengenoemde volgorde te volgen. Desgewenst mag je ook gelijk een klacht indienen. Het reglement van de klachtencommissie vind je op onze website www.zelfmakerij.nl.
Wil je meer informatie? Op www.klachtenportaalzorg.nl staat meer informatie over hoe je een klacht kunt oplossen en hoe de klachtencommissie werkt.
De brochure “Ontevreden over de geleverde gezondheidszorg?” van de Inspectie voor de Gezondheidszorg is te downloaden via www.igj.nl. Je kunt zoeken op ‘ontevreden’.